Podstawa wprowadzenia systemu:

  • Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym,
  • Uchwała nr 107/2006 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 25 padziernika 2006 roku Ankieta dotycząca realizacji procesu dydaktycznego,
  • Uchwała nr 363/2011/2012 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 28 marca 2012 w sprawie zmian Uchwały nr 192/2007 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 21 listopada 2007 roku w sprawie Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Politechnice Częstochowskiej,
  • Uchwała nr 25/2012/2013 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 19 grudnia 2012 roku w sprawie przyjęcia arkusza oceny okresowej nauczycieli akademickich w Politechnice Częstochowskiej,
  • Zarządzenie nr 224/2012 Rektora Politechniki Częstochowskiej z dnia 16 lipca 2012 roku w sprawie hospitacji zajęć,
  • Uchwała Rady Wydziału z dnia 12 lipca 2012 r. w sprawie wprowadzenia księgi jakości.
  • Zarządzenie nr 85/2014 Rektora Politechniki Częstochowskiej z dnia 10 stycznia 2014 r.z późn. zm. w sprawie wprowadzenia mierników jakości kształcenia,
  • Uchwała nr 24/2016/2017 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 14 grudnia 2016 r. z późn. zm. w sprawie przyjęcia strategii rozwoju Politechniki Częstochowskiej w latach 2016/2020,
  • Uchwała nr 129/2017/2018 Senatu Politechniki Częstochowskiej z dnia 13 grudnia 2018 r. z późn. zm. w sprawie procedury ankietyzacji na Politechnice Częstochowskiej,
  • Zarządzenie nr 88/2017 Rektora Politechniki Częstochowskiej z dnia 13 grudnia 2017 r. z późn. zm. w sprawie Procedury hospitacji zajęć dydaktycznych na Politechnice Częstochowskiej,
  • Zarządzenie nr 291/2020 Rektora Politechniki Częstochowskiej z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Politechniki Częstochowskiej oraz wprowadzenia tekstu jednolitego Regulaminu organizacyjnego Politechniki Częstochowskiej.

Cele systemu:

Celem Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia jest podnoszenie poziomu wykształcenia absolwentów Politechniki Częstochowskiej, w tym Wydziału Budownictwa , budowa kultury jakości, tworzenie mechanizmów odpowiedzialnych za wysoką jakość kształcenia oraz podejmowanie działań mających doskonalić system kształcenia poprzez:
⦁    monitorowanie procesu dydaktycznego z uwzględnieniem potrzeb wszystkich interesariuszy procesu,
⦁    inicjowanie i wspieranie działań projakościowych oraz doskonalących mających na celu zapewnienie jakości kształcenia.
⦁    zgłaszanie zapotrzebowania na modernizację infrastruktury dydaktycznej i laboratoryjnej, gwarantującej realizację procesu kształcenia zgodnie z przyjętymi założeniami,
⦁    inicjowanie i wspieranie działań motywujących nauczycieli akademickich do stałego rozwoju i zdobywania nowych umiejętności pedagogicznych, kompetencji cyfrowych oraz wiedzy,
⦁    inicjowanie mechanizmów obiektywnej oceny kadry badawczo-dydaktycznej, dydaktycznej oraz administracyjnej.

Struktura systemu:

Schemat struktury systemu zarządzania jakością. Senat, rektor, Prorektor ds. Nauczania i Dział Nauczania, Przewodniczącu uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia i Uczelniana Komisja ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, System Zapewnienia Jakości Kształcenia, Wydziałowe Komisje ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia i Przewodniczący Wydziałowych Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, Szkoła Doktorska, Studium Jezyków obcych, Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, Rada Programowa, Dziekan.

Składy Komisji ds. realizacji Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia powołanych na kadencję 2020/2024:
 

1. Rada programowa:

Przewodniczący Rady: Dr inż. Jacek Halbiniak - Kierownik dydaktyczny 
Członkowie:
- dr hab. inż. Maciej Major, prof. PCz - Dziekan Wydziału Budownictwa
- dr hab. Małgorzata Ulewicz, prof. Pcz - Kierownik dyscypliny naukowej
- dr inż. Aleksandra Repelewicz - Kierownik ds. rozwoju 
- dr inż. Jarosław Kalinowski - Kierownik KBL
- dr hab. inż. Jacek Selejdak, prof. PCz - Kierownik KIPB
- dr inż. Jacek Nawrot - Zastępca kierownika KBL
- dr inż. Zbigniew Respondek - Zastępca kierownika KIPB
- dr hab. inż. Robert Kruzel, prof. PCz
- dr hab. inż. Izabela Major, prof. PCz
- dr inż. Anna Jaskot

- dr inż. Krzysztof Kuliński
- dr inż. Katarzyna Regulska
- inż. Serafin Pędziwiatr - przedstawiciel studentów na kierunku "Budownictwo"
- inż. Kinga Stawicka - przedstawiciel studentów na kierunku "Budownictwo z wykorzystaniem technologii BIM"
- mgr inż. Dariusz Humaj - zewnętrzny interesariusz Rady Programowej
- mgr inż. Waldemar Szleper - zewnętrzny interesariusz Rady Programowej

2. Rada dyscypliny naukowej Inżynieria lądowa, geodezja i transport: 

Członkowie:
- dr hab. Małgorzata Ulewicz, prof. Pcz - Kierownik dyscypliny naukowej 
- prof. dr hab. inż. Janina Adamus
- prof. dr hab. inż. Piotr Lacki
- prof. dr hab. inż. Andrzej Służalec
- dr hab. inż. Zinovi Blikharskyy
- dr hab. inż. Anna Derlatka,  prof. PCz
- dr hab. inż. Robert Kruzel, prof. PCz
- dr hab. inż. Izabela Major, prof. PCz
- dr hab. inż. Maciej Major, prof. PCz
- dr hab. inż. Iwona Pokorska - Służalec, prof. PCz
- dr hab. inż. Marlena Rajczyk, prof. PCz
- dr hab. inż. Jacek Selejdak, prof. PCz
- dr hab. inż. Vasyl Zhelykh, prof. PCz
 

3. Komisja Kwalifikacyjna ds. Likwidacji Środków Trwałych o Niskiej Wartości:

Przewodniczący: Dr inż. Bogdan Langier 
Członkowie:
- mgr inż. Maciej Giza
- dr inż. Izabela Adamczyk
- mgr inż. Monika Jaszczyk 
- mgr inż. Natalia Brycht 
 

4. Komisja Kasacyjna ds. Środków Trwałych o Niskiej Wartości:

Przewodniczący: Dr inż. Mariusz Kosiń
Członkowie:
- dr inż. Paweł Helbrych
- dr inż. Marta Pomada 
 

5. Komisja ds. Upłynniania Zbędnych Maszyn i Urządzeń: 

Przewodniczący: Dr inż. Zbigniew Respondek 
Członkowie:
- dr inż. Krzysztof Kuliński
- dr inż. Alina Pietrzak 
- mgr inż. Przemysław Palacz
 

6. Komisja ds. Oceny Nauczycieli Akademickich:

Przewodniczący: Dr hab. inż. Maciej Major, prof. PCz
Członkowie:
- dr hab. inż. Jacek Selejdak, prof. PCz - Kierownik KIPB
- dr inż. Jarosław Kalinowski - Kierownik KBL
- dr hab. Małgorzata Ulewicz, prof. Pcz - Kierownik dyscypliny naukowej
- dr inż. Jacek Halbiniak - Kierownik dydaktyczny 
- dr inż. Aleksandra Repelewicz - Kierownik ds. rozwoju 

 7. Przedstawiciel Wydziału Budownictwa do Odwoławczej Komisji ds. oceny nauczycieli akademickich:

- dr hab. inż. Robert Kruzel, prof. PCz 

 

8. Komisja ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia:

Przewodniczący: Dr inż. Krzysztof Kuliński
Członkowie:
- dr inż. Izabela Adamczyk
- dr inż. Paweł Helbrych
- dr inż. Jakub Jura
- dr inż. Krzysztof Kubicki
- dr inż. Anna Lis
- dr inż. Judyta Niemiro-Maźniak 
- dr inż. Alina Pietrzak
- dr inż. Marta Pomada 

- dr inż. arch. Malwina Tubielewicz - Michalczuk
- mgr inż. Natalia Brycht
- mgr inż. Damian Jończyk
- mgr inż. Damian Kowalski

Członkowie - studenci:
- inż. Kinga Stawicka
- Natalia Milczarek

9. Komisja Kwalifikacyjna ds. Likwidacji Środków Trwałych o Niższej Wartości:

Przewodniczący: Dr inż. Bogdan Langier 
Członkowie:
- dr inż. Izabela Adamczyk
- mgr inż. Monika Jaszczyk 
- mgr inż. Wiesław Liszewski 

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zdjęcie przedstawia logo Uczelni dostępnej. Logo przedstawia uścisk dłoni dwóch osoób.Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano