Wyniki z hospitacji i ankietyzacji przeprowadzonych w roku akademickim 2022/2023 na kierunkach Budownictwo i Budownictwo z wykorzystaniem technologii BIM:

Wyniki z hospitacji i ankietyzacji przeprowadzonych w roku akademickim 2021/2022 na kierunkach Budownictwo i Budownictwo z wykorzystaniem technologii BIM:

Archiwalne wyniki ankietyzacji za lata 2019-2021

1. Ocena jakości zajęć (stan na wrzesień 2021 r.)

Tablica 1. Wyniki oceny studentów (wartość średnia)

Lp. Kwestie podlegające ocenie 2019/2020 2020/2021
1 Wysoka kultura osobista prowadzącego oraz szacunek i otwartość wobec studentów stwarzały przyjazną atmosferę na zajęciach, sprzyjającą procesowi uczenia się. 4,90 4,93
2 Na początku zajęć zostały jasno określone cele kształcenia - efekty do osiągnięcia przez studenta w trakcie zajęć, jak również zrozumiale określone kryteria wymagań i warunki zaliczenia przedmiotu. 4,84 4,94
3 Zajęcia były prowadzone w sposób: zrozumiały, interesujący, uporządkowany, motywujący do nauki, skłaniający do myślenia.

4,73

4,85
4 Zajęcia zaczynały i kończyły się punktualnie oraz odbywały systematycznie, zgodnie z planem. 4,87 4,95
5 Wystawiane oceny były obiektywne i w pełni odzwierciedlały osiągnięte przez studentów efekty kształcenia. 4,78 4,93
6 Jak Pan(i) ocenia własną pracę -sumienność przygotowywania do zajęć? 4,55 4,73
7 Jak Pan(i) ocenia własną pracę - własne zaangażowanie w czasie zajęć? 4,53 4,71

wartości wskaźnika jakości: 2,00-2,99 niewskazana, 3,00-3,99 tolerowana, 4,00-5,00 oczekiwana

2. Ocena całego toku studiów (stan na wrzesień 2021 r.)
Ogółem analizowano 58 ankiet.

Tablica 2. Wyniki oceny absolwentów (wartość średnia)

Lp. Kwestie podlegające ocenie 2019/20 2020/21
2. Ocena atrakcyjności oferty edukacyjnej Uczelni

2.1. możliwośc pozyskania odpowiedniej pracy 4,27 4,45
2.2. pozyskanie kwalifikacji/umiejętności zawodowych 4,00 4,31
2.3. indywidualnego rozwoju/kariery 4,00 4,33
3. Ocena jakości kształcenia ucznia

3.1. zdobycia teoretycznej wiedzy podczas studiów 4,42 4,44
3.2. atrakcyjnych programów kształcenia 4,08 4,11
3.3. umiejętności praktycznych wyniesionych ze studiów 3,83 4,00
3.4. programu praktyk studenckich 3,83 4,04
3.5. poziomu trudności zajęć dydaktycznych 4,08 4,11
3.6. zajęć/szkoleń przygotowujących do poruszania się po rynku pracy 4,00 3,85
3.7. uzyskania kompetencji zawodowych i społecznych wymaganych przez rynek pracy 4,17 4,18
3.8. poziomu wymagań stawianych przez kadrę dydaktyczną 4,33 4,28
4
Ocena działalności Uczelni



4.1.
możliwości działania w kołach naukowych, organizacjach studenckich, sekcjach sportowych 4,25
4,15
4.2.
zagospodarowania czasu wolnego studentów 3,83 4,02
4.3.
organizacji seminariów, konferencji, spotkań z ludźmi biznesu 3,83 4,12
4.4.
organizacji targów pracy i spotkań z pracodawcami 4,17
3,96
4.5.
organizacji szkoleń dotyczących rynku pracy 3,58
3,94
4.6.
pomocy w założeniu i prowadzeniu firmy 3,22
3,51
5.
Ocena organizacji Uczelni



5.1.
funkcjonowania dziekanatu 4,58
4,88
5.2. dostępności i jakości zbiorów bibliotecznych 4,40
4,44
5.3.
planowania zajęć 4,50
4,27
5.4.
konsultacji i kontaktów z wykładowcami 4,25
4,32
5.5.
oferty stypendialnej Uczelni 3,73
4,41
5.6.
pomocy osobom niepełnosprawnym 4,43
4,59
6.
Ocenę bazy, infrastruktury oraz usług oferowanych na Uczelni

6.1.
 baza dydaktyczna (wyposażenie sal, auli, pracowni, laboratoriów) 4,00
4,11
6.2.
 oferta uczelnianych punktów gastronomicznych 2,82
3,40
6.3.
 oferta uczelnianych sklepów i punktów kserograficznych  3,27 3,68
6.4.
 oferta kulturalna (np. DKF)  3,33 3,85
6.5.
 możliwość zakwaterowania w domu studenckim  4,44 4,32
7.
 W jakim stopniu jest Pan(i) zadowolony(a) z faktu ukończenia

7.1.
 Politechniki Częstochowskiej 4,58
4,53
7.2.
 Wydziału  4,75 4,70

7.3.

 Kierunku  4,75 4,70

wartości wskaźnika jakości: 2,00-2,99 niewskazana, 3,00-3,99 tolerowana, 4,00-5,00 oczekiwana

8. W jaki sposób zachęciłby Pan/Pani potencjalnych kandydatów do podejmowania studiów na Politechnice Częstochowskiej?
a) wykształcona kadra, b) pomocny dziekanat, c) zdobycie dobrego wykształcenia, d) szeroka możliwość działania w kołach naukowych, e) dobra lokalizacja, f) możliwość pogodzenia pracy zawodowej ze studiowaniem.

9. Proszę zaproponować zmiany, które poprawią poziom kształcenia oraz jakość obsługi studentów na Politechnice Częstochowskiej.
a) więcej praktycznych zajęć, b) punkt gastronomiczny, c) więcej zajęć z obsługi specjalistycznego oprogramowania, d) większa liczba godzin konsultacji, e) rozbudowa laboratoriów, f) zapewnienie punktów kserograficznych na wydziale, g) współpraca z lokalnymi przedsiębiorstwami.

10. Na jakie umiejętności i kompetencje Państwa zdaniem należy zwrócić uwagę w procesie kształcenia studentów?
a) obsługa programów inżynierskich, b) praca zespołowa, c) zwiększenie przekazywania wiedzy praktycznej, d) zapewnienie zajęć terenowych – wyjazdy na budowy, e) zwiększenie nacisku na aspekt samodzielności studentów.

3. Ocena pracy dziekanatu (stan na wrzesień 2021 r.)
Ogółem otrzymano 54 ankiety.

Tablica 3. Wyniki oceny pracy dziekanatu (wartość średnia)

Lp. Kwestie podlegające ocenie 2019/20 2020/21
1. Czy godziny pracy dziekanatu są odpowiednie? 4,46 4,76
2. Czy pracownicy dziekanatu przestrzegają godzin urzędowania? 4,89 5,00
3. Czy pracownicy dziekanatu udzielają informacji w sposób miły i taktowny? 4,84 4,93
4. Czy uważasz, że uzyskane informacje są kompletne i rzetelne? 4,79 4,83
5. Czy uważasz, że dziekanaty są przyjazne studentom? 4,64 4,90
6. Czy uważasz, że praca dziekanatu uległa poprawie w ciągu ostatniego roku? 4,46 4,76

wartości wskaźnika jakości: 2,00-2,99 niewskazana, 3,00-3,99 tolerowana, 4,00-5,00 oczekiwana

Pytanie 7 Czy dziekanat odmówił załatwienia Twojej sprawy? Jedna odpowiedź twierdząca. 
Pytanie 8 Czy została udzielona informacja o przyczynie odmowy? Jedna odpowiedź twierdząca.

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zdjęcie przedstawia logo Uczelni dostępnej. Logo przedstawia uścisk dłoni dwóch osoób.Politechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano